Lapas

Meklēt šajā emuārā

sestdiena, 2020. gada 12. decembris

Eglītes lampiņas uz Arduino bāzes

 Kas vēl mums ir vajadzīgs ziemassvētkos? Eglīte protams. Un neiztikt arī bez LED lampiņām. Internetā atradu ļoti interesantu projektu alexgyver.ru/christmaslights/

kuru šogad esmu realizējis. Virtene ir uztaisītas uz  Arduino bāzes, jo tiek izmantotas tā saucamās adrešu LED virtenes (es nezinu, vai tas ir pareizasi nosaukums, bet tās tā saucu :)). Tas nozīmē, ka ar Arduino kontrolieri vada LED virteni un ir iespējams iedegt kaut vai tikai vienu konkrētu spuldzi visā virtenē un pie tam konkrētā gaismā. To visu nosaka programma, kas ir ielādēta Arduino Nano kontrolierī.

Tātad, kas ir vajadzīgs:

  1. Adrešu LED virtene. Savas es iegādājos šeit (esmu tur pircis vairākas LED lietas, nekad nav bijušas problēmas: aliexpress


  2. Arduino Nano kontrolieri: aliexpress Nano 
  3. Atkarībā no LED virteņu skaita Jums vajag jaudīgu barošanas bloku uz 5V. Man ir 3 virtenes pa 50 lampiņām un lietoju šādu 8A bloku (iespējams, ka varētu iztikt arī ar nedaudz mazākas jaudas, bet es neriskēšu :)  aliexpress - bloks


  4. vajag kaut kādu štekeri, atbilstošu barošanas blokam, lai barošanas bloku var kādreiz lietot arī citiem mērķiem, nevis tas ir pielodēts pie šī Arduino Nano. Es izmantoju 2.5x5.5 ligzdu : aliexpress - kontakts
  5. Vajag pogu, ar ko vadīt kontrolieri. Man nav linka uz pogu, bet ir kaut kas līdzīgs kā no šī komplekta lielākās pogas: aliexpress - poga
  6. Nu un visbeidzot kaut kur tas viss ir jāsaliek. Es nopirku šādu nelielu korpusu:  aliexpress korpuss, kastīte

Salodēju visu, saprogrammēju pēc augšā publicētā Alex Gyver linka un kontrolieris izskatās šādi:


Ir daudz režīmi, tad nu dažus no tiem nofilmēju (diemžēl telefona kamera nespēj attēlot visas krāsas tik koši, kā to redz dzīvajā): https://youtu.be/gu2MVT7q18I

 

Protams, ja runājam par finansiālo pusi, tad projekts ir dārgs. Manā gadījumā, jaudīgs barošanas bloks + 3 LED virtenes pa 50 lampām. Daudz lētāk var nopirkt kaut kādus ķīniešu vai poļu izstrādājumus (it sevišķi ir dažas ļoti lētas virtenes ar tādiem trausliem silikona vadiem). Bet, šīs lampiņas ir individuāli programmējamas un kur vēl tas prieks un apziņa, ka pats esi taisījis :)

Vēl tieši manis izvēlētājām LED virtenēm, kuras ir līdzīgas eglīšu lampiņām ir iespēja izmantot kā alternatīvu vienkāršākas LED virtenes. Piemēram kaut vai šo caurspīdīgo vai jebkuru citu plakano LED virteni:

Es vēl vienu virteni vienam labam cilvēkam tieši uz tādas bāzes uztaisīju. Plusi, lampiņas spīd spožāk, nekā manas un ir nedaudz lētākās. Mīnusi - lampiņas eglē speciāli ir jānoorientē. Jo, ja pret skatītāju pavērsīs lampiņu aizmuguri, tad nekas īsti nespīdēs.

Visiem veselību un lai mums visiem būtu Ziemassvētki, neskatoties uz prezidenta izteikumiem! :)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

DIY-Book-Nook-2

 Sieva vēl vienu Book Nook kit komplektiņu sataisīja. Detaļas: Nu un bildes pa soļiem līdz gatavam (beigās bildes bez pēdējās sienas, lai va...