Lapas

Meklēt šajā emuārā

piektdiena, 2022. gada 6. maijs

LED Cube 8x8x8

 Aptuveni gadu šis komplekts man mājās plauktā nogulēja. Nekādi nevarēju saņemties salodēt, jo te nav darbs vienam vakaram, bet gan vairākiem. Jo jāsalodē 512 diodes + pārējās detaļas. Beidzot maija brīvdienās projektu iesāku. Sākumā jāsaloka diodēm kājas, lai tās var salodēt pa režģiem 8x8 un kopā tādus 8 režģus uztaisa. Es papildus savām bildēm paralēli iemetīšu arī skrīnus no instrukcijas, kuru ražotājs man iedeva, lai viss ir skaidrs, ja paši tādu verķi taisīsiet.








Katru režģi obligāti ar testeri vajag pārbaudīt - vai visi lodējumi ir kvalitatīvi un vai visas diodes deg.

Es tādā veidā vienā režģī atradu vienu vietu, kas nebija salodējusies un vienā citā bija diode, kura nedega un dabūju to nomainīt. Ja to neizdarīs, tad pēc tam visu salodējot kopā vairs nekas nebūs labojams.

Pēc tam gatavos rāmīšus pielodē pie pamatplates, uz kuras jau pirms tam ir salodētas visas pārējās detaļas. Un tad katras divas ir savā starpā jāsalodē kopā + jāpielodē papildus tievas platītes ar 8 celiņiem, kuri uz katru diožu stāvu pados signālus. 











Man ar šīm tievajām platītēm neizdevās salodēt. Jo pirmkārt, plate krīt cauri, neturas tajā pamatplatē izveidotajā caurumā (visu laiku jātur). Kad mēģini salodēt, tad vai nu nesalodējas leņķī izvietotie kontakti, vai arī salodējas vairāki blakus esošie, kas atkal neder. Es tā kādu brīdi dažādi izmēģinājos, beigās nolēmu atmest šīs plates, bet vadojumu izveidot ar atsevišķiem vadiem uz katru stāvu (pirms tam protams izvanīju, lai sparastu, kurš kontakta pie kura diožu stāva ir jāpievieno. Šobrīd vadi man nav īpaši skaisti izvietoti, uz ātro vispār gribēju saprast vai man tas pasākums strādās (jo dažreiz šiem DIY modeļiem gadās, ka plates vai čipi ir bojātas un neko nepanāksi). Ja kādu dienu uznāks iedvesma, tad pacentīšos tos vadus smukāk salikt :)


Te ieskatam video, kā tas darbojas: youtube







Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

DIY-Book-Nook-2

 Sieva vēl vienu Book Nook kit komplektiņu sataisīja. Detaļas: Nu un bildes pa soļiem līdz gatavam (beigās bildes bez pēdējās sienas, lai va...