Lapas

Meklēt šajā emuārā

svētdiena, 2021. gada 21. marts

SMD DIY lodesana Nr.1

 Bija interese, lai uztaisu sīkāku aprakstu, kā lodēju SMD detaļas. Es nepretendēju uz to, ka māku vispareizāk, jo to pats tikai tagad pašmācības ceļā apgūstu, bet, ja kādam tas noder, tad man nav žēl padalīties ar info. Pirkts: aliexpress

Man ir divi diezgan līdzīgi komplekti, kurus pirku, lai notestētu kā labāk lodēt SMD:

Šoreiz uzrakstīšu par to kā lodēju ar lodāmuru, nākamreiz mēģināšu palodēt ar fēnu.

Komplekts izskatās šādi:

Plate ir kvalitatīva, no vienas puses jālodē detaļas, no otras ir detaļu apraksts un metrmērs:


Pirmo reizi mēģināju lodēt bez nekādām uzpariktēm un palielinājamiem stikliem, bet tomēr daudz ērtāk ir ar palielināmo. Man ir šāda:

Lai kaut ko vispār no detaļām varētu saprast (kas kur ir jāliek), tad meklēju info netā. Ir pieejami dažādi kalkulatori, piemēram: www.hobby-hour.com  un  http://kiloohm.info

No sākuma lodējuma vietai uzsmērēju fluxi, man ir šāds: 

Ar pinceti uzliek uz plates detaļu un pieķer vienu pusi (tā es salieku veselu rindu un pielodēju no vienas puses):

Pēc tam plati apgriež otrādi un jau bez pieturēšanas pielodē "otru kāju". Te jau daļa ir uzlodēta:

Vēl ļoti noderīga lieta ir elektroniskais mikroskops. Uz tā var labi izlasīt detaļu kodus, apzīmējumus + apskatīties vai ir labi pielodēts. Vēl citi to lieto, lai lodētu, bet man tomēr pie tik liela palielinājuma tas neliekas tik ērti, kā caur palielināmo stiklu. Man ir šāds:



Vēl piemērs, cik smalkas ir detaļas, šāds sīkumiņš ar 3 kājām jāpielodē...

Man nedaudz sanāca "pačakarēties" ar diodēm, ka nevarēju saprast, kā īsti ir pareizi jānoorientē. Sākumā vienu pieķēru nepareizi, pārbaudu, nedeg. Tad ar barošanas bloku pieslēdzu "pliku" diodi un paskatījos kur tad ir jāliek +, lai tā degtu un tā arī sapratu, kā pareizi jāliek uz plates. 

Un te viss ir gatavs. Diodes pa kārtai iedegas un visa funkcionalitāte:


Bet nu kāds pašam prieks, ka viss darbojas! Pie tam zinot savu švako pacietību un ka tomēr esi ticis ar šādiem sīkumiem galā :) Redzēs kā nākošreiz ies ar fēnu...









Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

DIY-Book-Nook-2

 Sieva vēl vienu Book Nook kit komplektiņu sataisīja. Detaļas: Nu un bildes pa soļiem līdz gatavam (beigās bildes bez pēdējās sienas, lai va...