Lapas

Meklēt šajā emuārā

sestdiena, 2021. gada 27. marts

Lodēju ar fēnu

 Pēc kolēģa ieteikuma pamēģināšu kā ir lodēt SMD detaļas ar karstā gaisa fēnu. Fēns man ir šāds, viens no vienkāršākajiem:

DIY komplekts ir tas, ko iepriekšējā reizē jau parādīju:


Lodēšanas pasta ir no Aliexpress, nezinu cik laba vai slikta: 

Kā saprotu pēc skatītiem video un arī pēc šodienas pieredzes, tad ērtāk ir pastas, kuras var uzspiest ar šprici. Man savukārt ar kaut ko bija jāmēģina no burciņas to kaut cik sakarīgi uzklāt uz plates. Rezultāts diezgan nesmuks :)

Sāku lodēt un sākumā tā baigi uzmanīgi no lielāka attāluma... bet nekas nenotiek, pasta tikai nedaudz tā kā apvelkas, bet pēc alvas ne tuvu neizskatās. Pagaidīju kādu ilgāku laiku, sapratu, ka nekas nemainās un sāku likt tuvāk. Nu un tad manas sīkās SMD detaļas sāka "peldēt" un viena pat aizlidoja. Pēc diezgan liela "čakara" izskatās šādi:

Tālāk mikrokontrolieris:

Pēc ilgākas ņemšanās un pa vairākām reizēm ņemot nost kontolieri, lai notīrītu lieko alvu, rezultāts ir nu so so...

Pēc tam vēl pamēģināju vēl sīkākas detaļas un rezultāts nu nekāds, alvas pa daudz, kājas salipušas kopā:

Kādi secinājumi - pirmkārt laikam jādabū kāda labāka lodēšanas pasta, lai var dozēt. Otrkārt jātrenējas, lai saprastu pareizo alvas daudzumu, cik tuvu un ar kādu karstumu fēnot. Treškārt, process man tik ļoti nepatīk kā ar lodāmuru, jo īsti nav kontrolējams (vismaz šobrīd man tādas izjūtas). Un ceturtkārt, ka ar šo fēnu un pārējiem lodēšanas loriņiem mani neizdzen no mājas, jo ir kaut kāda izteikta smirdoņa - vai nu pasta vai arī fēns vēl jauns, nezinu :)

Ja Jums ir kādi ieteikumi, ko man darīt savādāk, vai arī kādu lodēšanas pastu iegādāties, tad lūdzu rakstiet šeit, FB vai caur e-pastu.


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

DIY-Book-Nook-2

 Sieva vēl vienu Book Nook kit komplektiņu sataisīja. Detaļas: Nu un bildes pa soļiem līdz gatavam (beigās bildes bez pēdējās sienas, lai va...