Lapas

Meklēt šajā emuārā

svētdiena, 2022. gada 17. aprīlis

Tamiya-Elefant_part.1-unbox

 Marta sākumā uztaisīju Tamiya Jagdtiger, tagad plānoju kaut ko nedaudz līdzīgu Elefant jeb garais nosaukums Sd. Kfz.184 Schwerer Jagdpanzer "Elefant". Šis modelis ir izdots 2012.gadā.

Ja par pašu vācu tanku iznīcinātāju, tad 1943.gadā uzražoja ap 90 tanku iznīcinātājus, kurus sauca par Ferdinadiem (to bija izgudrojis Ferdinands Porše) un pēc uzlabošanas 1944.gadā šos tanku iznīcinātājus pārsauca par Elefantiem (kopā pārtaisīja 48gab). Tas notika pēc Kurskas kaujas, kad izglābto tehniku uzlaboja un modificēja. Šiem elefantiem pirmās kaujas bija Itālijā 1944.g. februārī. Tehnika bija smaga un nebija piemērota mīkstai dubļainai augsnei, tāpēc nekādus dižus panākumus neguva (vienu nebojātu tehniku ieguva ASV un tā tagad ir izvietota ASV muzejā un vēlāk austrumu frontē krievi ieguva otru tehniku, kas ir muzejā Krievijā - vairāk šāda tehnika nav saglabājusies). Kopumā tanki bija labi optimizēti, lai iznīcinātu T34 tankus un prettanku lielgabalus, bet to skaits bija mazs un tie bieži palika kaujas laukā dēļ tehniskām ķibelēm un no mīnām bojātas piekares dēļ.

Tanks bija smags - 65 tonnas, 8.14m garš, 3.38m plats un 2.97m augsts. Kustību nodrošināja divi Maybach dzinēji ar kopējo jaudu 530-600 ZS (dati dažādos avotos atšķiras). Ātrums arī kā kurā vietā ir minēts, no 20 līdz 30km/h. Un ar 950litru bāku varēja nobraukt līdz 150km.

Brunojumā bija 8.8cm lielgabals un 7.92mm ložmetējs. Komanda sastāvēja no 6 cilvēkiem (vadītājs, sakarnieks, komandieris, tēmētājs un divi lādētāji).



Instrukcija jau pierastā :)







Arī pazīstamais krāsainais buklets ar 3 dažādiem tehnikas noformējumiem:





Uzlīmes:

Ķēdes būs jāsalīmē no mazākiem posmiem:


Vannas un tonis ar minimālu tekstūru (bez zimmerit pārklājuma):




Riteņi un piekares detaļas:


Pārējās plastmasas detaļas:



Vēl ir gumijas bukses riteņiem un balts diegs, kas jāuztaisa par trosi :)

Ja salīdzināsiet kāds tanks izskatās uz bildes un kāda ir tekstūra, tad redzēsiet, ievērojamu atšķirību - nav zimmerit pārklājuma. Ja kāds nezin, tad zimmerit ir pastveidīgs mīksts pārklājums (ja es pareizi iztulkoju, tad tas sastāvēja no priežu sveķu un benzola šķīduma, kam pievienots cinka sulfīds, bārija sulfīds, zāģu skaidas, PVA līme, akmens putekļi un krāsa). Šis pārklājums bija vajadzīgs, lai pie tanka korpusa nevarētu pistiprināt magnētiskās mīnas. Piemēram, priekš panteras vajadzēja ap 100kg šīs pastas, bet priekš pirmā Tīģera 200kg. Šo pastu uz korpusa uzklāja 3 piegājienos, katrā pa 2mm biezu slāni. Beigās to pārstāja lietot, jo tas pirmkārt sadārdzināja tanka izbūves izmaksas un uzbūvēšanas laiku. Otrkārt, sabiedrotie praktiski nelietoja magnētiskās mīnas. Treškārt bija fiksēti gadījumi, kad šis pārklājums no šāviņiem aizdegās.

Tāpēc es arī nopirku atsevišķi zimmerit izskata uzlīmes:



Tas būs papildus izaicinājums tās smuki uzlīmēt. Jo uzlīmes ir garas un tām dažādas detaļu stiprinājumu vietas ir jāizgriež un precīzi jātrāpa. Cerams, ka izdosies!











piektdiena, 2022. gada 15. aprīlis

MENG-K-4386_Typhoon_VDV_part.2

 Desanta auto ir gatavs, līmējās kopā ļoti labi, tikai divās vietās radās problēma. Kaut kā nepasēja kopā dažas detaļas, kuras tā kā uz kanti jāsaliek kopā - tāds izvirzījums, kuram jāieiet otrā detaļā, ne par ko nelīda iekšā. Divās vietās tā sanāca. Jocīgi, kāpēc tā. Un vēl kad visa iekša bija sataisīta ar aizmugures durvīm, centrālo lielgabala ligzdu, tad tam virsū līdz galam nevarēja dabūt virsbūvi. Arī nesapratu, kurā brīdī tā problēma radās, vai es kaut ko ne tā salīmēju, kāda detaļā par kādu mm kaut kur neprecīzi, bet tā vienā pusē radīja nelielu šķirbu, kuru dabūju aizšpaktelēt. Tad nu bildes no procesa. Sākas ar apakšējo daļu un piekari:


Pie iekšējās "vannas" stiprinās amortizatori un pēc tam abas jāsaliek kopā:


Riteņu taisīšana un pēc tam jau pielikti:


Vadītāja ar pasažiera beņķi (diezgan līdzīgi arī pārējie bija jātaisa):





Degvielas tvertnes abās pusēs:

Nopirku speciālu tā saucamo clear zilo krāsu, kas domāta caurspīdīgām detaļām, ar ko iekrāsot bruņu stiklus... nu baigi zili sanāk. Nezinu, kā lai dabū mazāk izteiktu krāsu, jo šeit jau tikai vienā slāni ir. Krāsot plānākā slāni, bet tad baidos, ka būs svītraini:

Parastie stikli auto iekšpusē ielikti un tiem pēc tam pa virsu tiks likti bruņu stikli:

Auto aizmugurējā daļa no vairākām detaļām sataisīta:

Durvju taisīšanas process:


Tāds izskatās bez torņa:

Tālāk darbs pie torņa, te nekā daudz nebija ko darīt, tāpēc tikai viena bilde no aptuveni procesa vidus:

Tālāk, kā jau teicu, nevar taisīt, ka tā ir agresora mašīna. Tāpēc stāsts un krāsojums ir aptuveni tāds. Agresoram atkāpjoties no Kijivas apgabala auto nostriga uz lauka un tika pamests. Ukraiņi izvilka, uz ātro aizkrāsoja Z burtus un vienkārši uzvilka dažas svītras sava karoga krāsās, lai savējie nesašauj (jo diemžēl ir fiksēts viens gadījums, kad ukraiņu tanks pa bruņutransportieri ar Z burtiem, bet ukraiņu karavīriem uzšāva)






Kopumā par šo modeli. Jāatzist, ka neņemot vērā divas detaļas, kas labi nesapasēja, tad pārējais bija ideāli. Forši, ka priekšējie riteņi pat stūrējas. Meng konstruktori ir kvalitatīvi un rekomendēju.













E.Ludlow-Whisky A tasting course

 Biju uz mēnesi pazudis no sava bloga, neko nepublicēju, jo paņēmu atvaļinājumu ne tikai no darba, bet arī no hobijiem. Lasīju arī pamatā ti...