Lapas

Meklēt šajā emuārā

sestdiena, 2023. gada 18. februāris

ICM-WWII_British_trucks_part_1._unbox

 Atbalstot Ukrainas biznesu, iegādājos šo komplektu. Tas ir ar kodu Nr.DS3511, kurš izdots 2021.gadā (viens auto ir izdots 2018.g. un pēc tam pievienojot vēl jaunākus modeļus tika izdots šāds 3 modeļu komplekts). Parasti šādi 3 auto vai tanku komplekti maksā aptuveni kā 2/3 no izmaksām, ja pirktu katru atsevišķi + bija veikalā atlaide līdz ar to iegādājos. Tagad, kad esmu izpakojis, jau sāku šo pirkumu nožēlot. OK, ietaupīju, bet detaļas nav kvalitatīvas - ļoti daudzas ir salocītas (kā varēsiet redzēt bildēs). Biju jau lasījis, ka citi sūdzas par ICM, ka viņi pārāk karstas detaļas pako iekšā plēvēs un līdz ar to tās vēl tiek deformētas un nu to pilnībā varu izbaudīt. Diemžēl... bet ārā jau nemetīšu. Saprotu, ka baigo konfekti no komplekta diez vai sanāks uztaisīt, bet vismaz izbaudīšu līmēšanas procesu. Un, ja nesanāks labs izskats, tad nemeaz necentīšos no sū... uztaisīt konfekti (pat nekrāsošu). Domāju to palīmēt, kaut kādos starplaikos, kad netaisīšu tankus :)






Labi, nedaudz vārdu par pašiem auto jeb vēsture.

1) Leyland Retriever General service - tas biju britu militārais kravinieks, kuru ražoja laikā no 1939.g. līdz 1945.g. un saražoja 6542 auto. Riteņu formula bija 6x4. Pamatā tās lietoja Āfrikā un Eiropā, pie tam tika izmantotas arī pēc kara. Auto varēja vest 3tonnas kravu, tā garums 6,85m, platums 2,27m, augstums 3,45m. Dzinējs bija 6L 4 cilindru  ar 73ZS. Sākumā auto bija ar atvērtu kabīni un tikai vēlāk uztaisīja modifikācijas ar stiklu un metāla durvīm. Dažas modifikācijas bija ar bruņojumu - tika uzstādīts 20mm lielgabals.

 2) W.O.T.6 - šos auto ražoja Ford kompānija, kura bāzējās Lielbritānijā. Laikā no 1942.g. līdz 1945.g. saražoja vairāk kā 30 000 auto, pie tam daļa palika dienestā līdz pat 1962.gadam. Riteņu formula bija 4x4. Kravnesība arī bija 3 tonnas, garums 6,07m, platums 2,29m, augstums 3,2m. Dzinējs no Forda V8 3,62L ar 85ZS jaudu, kas ļāva sasniegt 75km/h ātrumu.

3) W.O.T.8 - Šos arī ražoja Ford filiāle un saražoja ap 2500 auto. Šis bija īsākas bāzes auto, salīdzinot ar W.O.T.6. un kravnesība tikai 1,5tonnas. Garums 5,22m, platums 2,32m, augstums 3,1m. Dzinējs tas pats Ford V8 3,62L ar 85ZS un auto ātrumu līdz 75km/h. Pie tam atradu info, ka šos auto piegādāja arī PSRS, kur tos lietoja kā Katjušas jeb kā mūsdienu versijas sauc (GRADi).

1) Leyland Retriever General service-unbox
























 2) W.O.T.6
























3) W.O.T.8

 






















Šis ir drausmīgi salocīts.



ceturtdiena, 2023. gada 16. februāris

R.Khuri-Tempļa ordeņa sargs

 2005.gadā sarakstīta un 2006.g. latviski izdotā grāmata: Reimonds Khuri-Tempļa ordeņa sargs (Raymond Khoury-The last templar).

Grāmata ir kārtējais centiens sasaistīt baznīcu ar seniem artefaktiem un mūsdienu noziegumiem. Notiek muzeja apzagšanu, kuru apzog jātnieki, kuri ģērbušies kā templieši. Noziegumu izmeklē FIB, iesaistās baznīcas pārstāvji, kuri cenšas senos noslēpumus noslēpt (likvidēt). Un protams, ka vajag arī kādu daiļā dzimuma pārstāvi - arheoloģe, kura pie tam patrāpās arī muzejā aplaupīšanas brīdī. Nu un tad tālāk notiek virkne slepkavību, neticamas izglābšanās un nedaudz arī mīlestības. Vienīgi, ka nedaudz pārdomāt dzīvi liek tas - kas notiktu, ja visiem ticīgajiem paziņotu, ka baznīca ir viena liela krāpšana un nav tāda Dieva dēla? Vai pasaule kļūtu labāka? Vai varbūt tieši otrādi sliktāka?

Var lasīt, bet manā vērtējumā nekas sevišķs. Ir vairākas līdzīgas grāmatas, kas pa līdzīgiem tematiem cenšas atkārtot Da Vinči koda panākumus :)


otrdiena, 2023. gada 14. februāris

Lego-10311_Orchid

 Valentīndienā šoreiz nopirku savādākus ziedus - Lego 10311 Orchid jeb Orhideja.


Komplektā ir 608 detaļas un tas ir domāts pieaugušajiem. Kaut gan bērns (7g) aktīvi piedalījās taisīšanā un tā teikt darbošanās un prieks visai ģimenei.

Ielikšu dažas aprakstošas lapas no instrukcijas, bet pārējo nav vērts likt, jo to bez problēmām varat atrast internetā:


Viss ir sapakots 4 maisiņos un kā jau pierasts, viss ir saprotams un viegli saliekams. Tad nu dažas bildes no montāžas procesa:






Beigās rezultāts ir šāds un tiešām labi izskatās:



Laimi visiem mīlētājiem! :)





svētdiena, 2023. gada 12. februāris

Takom-150t_O-I_part.1-unbox

 Nākamais projekts būs Takom ražotais 150 tonnu smagais O-I tanks. Modelis ir izdots 2022.gadā, tātad, ļoooti svaigs :)

Par pašu tanku. Japāņiem bija salīdzinoši nelieli vidējie tanki, kuri pret padomju tankiem nespēja izrādīt pietiekoši lielu pretestību. Tādēļ 1939.gadā japāņi nolēma uztaisīt savu supersmago tanku (projekts bija ļoti slepens un tikai pēc 75gadiem ir atklātas kaut kādas detaļas par to).

Japāņi nolēma, ka tankiem jābūt vismaz 2x lielākiem par esošajiem Type-97 un Type-95 (šiem bija ap 26 tonnām). Beigās kaut kā tanka izmērs izauga un pārsniedza 120 tonnas). Bet japāņi domāja šos tankus pielietot Mandžurijas līdzenumos, tādēļ par svaru un izmēru pārāk neuztraucās. 1941.g. bija gatavi pirmie rasējumi un tos prezentēja pilnīgā slepenībā Tokijā. Tanka garums bija ap 10m, platums 4,2m un augstums sasniedza 4m. Ķēdes bija plānotas 800-900mm platumā. Dzinējiem bija jābūt diviem lidmašīnu dzinējiem un plānotā jauda tad sasniegtu 1100ZS, kas ļautu tankam sasniegt 25km/h. Galvenais ierocis bija plānots 150mm, un divi palīg ieroči pa 47mm katrs. Aizmugurē bija plānots uzlikt dubultu ložmetēju. 

1941.g aprīlī uzsāka ražošanu un bija plānojuši, ka 3 mēnešos prototips būs gatavs. Bet radās problēmas ar dzesēšanas sistēmām un tas atlika tanka uzražošanu. Korpuss bija gatavs 1942.g. janvārī, bet kavējās torņu ražošana (neparedzētas problēmas to aizkavēja vairāk par gadu). 1943.gadā tanks bija gandrīz gatavs un nolēma to vest uz testu laukumu 50km no Tokijas. Bet, tā kā projekts bija ļoti slepens, tad arī tā transportēšanā bija iesaistīti tikai pie projekta strādājošie cilvēki. Lai tanku slepeni aizvestu, to atkal izārdīja pa daļām. Testēšana notika bez papildus 75mm priekšējās bruņas un bez galvenā torņa, jo tas nebija gatavs. Un bez šīm detaļām tanka svars jau bija 96 tonnas. Testa laukumā tanks uzreiz par metru iegrima zemē un pats ārā nevarēja tikt. Mēģinot no šī gūsta atbrīvoties, tika salauzta tanka piekare.

Kaut kā nebūt tanku dabūjā ārā un nolēma turpināt testus uz cietā seguma. Bet, tā kā piekare jau bija daļēji bojāta, tad tā sabojāja ceļu un tālāk pati piekare tika vēl vairāk sabojāta. Tad testi tika pārtraukti un tanks nomaskēts turpat laukumā. Tā kā Japānai karā ne visai labi gāja un bija problēmas ar resrusiem, tad šo projektu vairs neturpināja un pašu tanku sagrieza lūžņos, lai uzražotu citu kara tehniku. Vienīgais, kas palika no tanka pāri ir viens ķēdes posms, kas tika izglābts un tagad atrodas Japānā muzejā.

Tā kā tanks nav saglabājies un projekts bija slepens, tad nav zināma precīza informācija par to. Skatoties rasējumus, ir aizdomas, ka tur nav attēloti patiesie tanka izmēri (lai tas nebūtu nevienam nepiederošam saprotams). Ir aizdomas, ka daļa no tanka vidus vienkārši nav korekti attēlota un realizētē tas varēja būt vēl lielāks un vēl smagāks. Tādēļ tiek spriests par to, ka tanks pilnā bruņojumā varēja svērt ap 140-150 tonnām.

Vēl interesants fakts, ka tanka ekipāža būtu sastāvējusi no 11 cilvēkiem (komandieris, vadītājs ar palīgu, 150mm tēmētājs un divi lādētāji, divi 47mm lielgabalu operatori, ložmetējnieks, sakarnieks un inženieris).




Instrukcija ir Takom-stila grāmatiņa:









Krāsojumi ir vienkārši dizaineru interpretācija, jo nav neviena dokumenta, kas apliecinātu tādu izskatu. Tādēļ var krāsot kā grib, kaut vai sarkanu. Vienīgi, ņemot tanka izmēru, tad pat modelītim vajadzēs kādu "spaini" ar krāsu :) Komplektā ir metāla stobri:

Dekāli un caurspīdīgās detaļas:


Ķēdes izskatās, ka prasīs ļoti daudz laika.

Pārējās plastmasas detaļas:









Darba te būs daudz. Ne tikai ķēdes (pagaidām vēl nav 100% skaidrs, kā tās jāsaliek), bet arī vairāki desmiti rokturi-trepes gar tanka sāniem. Tos pielikt arī būs diezgan sarežģīti un laikietilpīgi. Turam īkšķus, lai viss izdodas!

P.S. ieskatam izmērā, kā šī tanka korpuss izskatās pret Tīģeri un Somua tanku:









D.Lāgerkrancs-Neskaidrība

 Pēdējā grāmata, kuru izlasīju ir Dāvida Lāgerkranca romāns Neskaidrība (David Lagercrantz-Obscuritas).  Grāmata ir sarakstīta 2021.g. un 20...