Lapas

Meklēt šajā emuārā

svētdiena, 2022. gada 6. februāris

Tamiya-Jagdtiger_Early.p_part.1-unbox

 Iepazīstināšu ar vēl vienu nākotnes projektu - Tamiya Panzerjager "Jagdtiger" Early producion. Modelis ir izdots 2008 gadā. It kā 2013.gadā ir iznācis uzlabots modelis ar fotogravētiem elementiem, bet, kad pirku šo, tad citu veikalā neredzēju.

Ja par pašu tanku, tad frontē radās pieprasījums pēc jaudīgāka ieroča, lai iznīcinātu pretiniku tankus. Pirmie eksemplāri ar 128mm ieroci sākās 1942.g., bet pirmie prototipi tika izstrādāti 1943.g. beigās. Viens no tiem bija Porsche ražojums, otrs Henschel. Kā piemērotāku atzina Henschel piekares konstrukciju un 1944.gadā piemie tanki bija gatavi. Ja var ticēt dažādiem avotiem, tad kopā tika izgatavoti aptuveni 80-88 modeļi (pie tam kādi 10gad Porsche ražojumi). Nosaukumu iedeva Jagdtiger, kas aptuveni tulkojas kā medījošs Tīģeris (iespējams tāpēc, ka tas tika uzbūvēts uz Tiger II bāzes, pastiepjot to garumā).

Bruņas bija 20-25cm, ko nespēja neviens tā brīža tanks cauršaut. Svars gandrīz 72tonnas, garums ar stobru virs 10metriem. Ātrums ļoti mazs - citur minēts, ka ap 20km, bet citur, ka 34km/h. Darbības rādius ar vienu bāku arī neliels - no 80 līdz 120km, atkarībā no apvidus. Ņemot vērā to, ka tik maz tika saražoti + visbiežāk tehnikas pašas salūza (dēļ lielā svara), tad lielu iespaidu uz kara gaitu neatstāja. Vācieši, nespējot ar šo tehniku ātri atkāpties bieži paši uzspridināja kaujas mašīnas, lai tās nenonāktu ienaidnieku rokās.




Instrukcija jau pierastā melnbaltā:






Ir arī krāsainas bildes ar 5 krāsojuma variantiem:




Komplektā ir tradicionālās gumijas ķēdes... bet, ir patīkams pārsteigums - tālāk redzēsiet, ka ir arī līmējamas plastmasas ķēdes:

Uzlīmes un foto gravētās restes:

"Vanna" :)


Virsbūve ir viena diezgan liela detaļa:


Riteņi un piekares detaļas:


Jau pieminētās ķēdes, pie tam ar ieliekumu, jācer, ka izskatīsies dabīgi:


Nu un pārējās detaļas:


Kā redzams, uz detaļas interesants reljefs.











Italeri_Peterbilt_Model_378-part.2

 auto montāžai vajadzēja aptuveni pusotru nedēļu. Daudz laika paņem krāsas žūšana un sarežģītā hroma detaļu piemērīšana un pielīmēšana. Te nav daudz ko rakstīt, labāk skatāmies bildes.

Sākam ar šasiju:




Priekšējie riteņi ir grozāmi, par to paldies:


Dzinēja bloks, kas vēlāk jāapaudzē ar detaļām:

Salons un panelis:


guļamā kabīne ir gatava:


Krāsoju dzinēju:



Dzinēja montāža rāmī un tālāk vēl nedaudz papildus detaļas:



Salonā uzlīmēju uzlīmes un salieku kabīni:


Riteņi:




 Tālāk viss ir jāapaudzē ar hroma detaļām.Pirmkārt, hroms ar līmi praktiski nelīp, ir jāslīpē nedaudz nost. Ja pārcentīsies, tad atkal baigi nesmuki izskatīsies. Otrkārt, hroma detaļas ir ļoti resnas, tās nekur īsti neder paredzētajās vietās. Treškārt, ja hroma detaļas jāsaliek no divām daļām, tad tāpat pa vidu paliek šuve... lai no tās izvairītos, tad vienīgais variants būtu visu hromu kasīt nost, līmēt kopā špaktelēt un pēc tam domāt, kā to visu atkal nohromēt... neiespējamā misija. Tāpēc, lai jau paliek tās šuves :(





Kopā ar piekabi:



Lai būtu priekšstats par izmēru, tad pieliku blakus 1:35 izmēra tankus:

Kopumā modelītis ir ok, ja neskaita tās hromētās detaļas. Vēl vienīgi varētu piebilst, ka baigi rupji nostrādāta šasija un tur ir šuves. Fanātiem tās ir beigas, negulētas naktis un daudz darba stundas to visu slīpējot un špaktelēejot, bet es uzskatu, ka tas ir neredzamā vietā un nav tik aktuāli :) Vēl nepatika, ka riteņi negriežas. Ok pluss ir, ka priekšējā ass grozās, bet kāpēc nevarēja uztaisīt, lai visi grieztos?

Nu un kā redzat, krāsojumu izdomāju atšķirīgu no instrukcijas. Man ļoti patīk šī zilā krāsa, bet, lai nebūtu viss zils, tad guļamo kabīni izdomāju nokrāsot melnu. Piemērīju uzlīmes uz sāniem, bet sapratu, ka bez tām svītrām izskatās labāk, tāpēc tās nelīmēju.



Tadžmahals - Taj Mahal

 Tā kā dzīvajā Indiju apmeklēt neplānoju (man nesimpatizē karsts klimats, cilvēku pūļi, netīrība), tad izlēmu, ka uzbūvēšu sev to mājās - ne...