Lapas

Meklēt šajā emuārā

svētdiena, 2024. gada 7. aprīlis

TAMIYA_M10_1/48-part.2

 Sākam:

 


Jau līmējam detaļas korpusā:


Ķēdes no diviem gariem posmiem pluss ap riteņie mazāki gabaliņi. Man kā parasti nesanāca ideāli. It kā liekas, nu nevar pielikt nepareizi, ja ir konkrētas sēdvietas piekarei un riteņiem, bet tomēr ķēde it kā sanāca kādu mm pa īsu.

Šajā mērogā grūtāk visādus sīkumums salīmēt.

Aplīmējam korpusu:


Taisām torni:


Tāds nu ir nekrāsotā veidā.




Ko varu pateikt. Nu bija problēma ar ķēdi, bet tas ir zem aizsargiem un nav baigi redzams. Citādi pārējais salikās labi. Nepierasti, ka tik mazs modelis :) Nākamos mēģināšu vēl mazākus.







TAMIYA_M10_1/48-part.1-unbox

 Šoreiz nomēģinu mazākus mērogus, nekā parasti. Mans iecienītākais ir 1:35, tad nu šoreiz 1:48. Modelis ir no Tamiyas un saucas U.S. Tank destroyer M10.

Par pašu tanku iznīcinātāju. Kad ASV iesaistījās karā, tad kaujas laukā ievajadzējās tanku iznīcinātāju ar spēcīgu lielgabalu un grozāmu torni. Citi esošie modeļi bija izbrāķēti, tad nu uz Sherman bāzes sāka izstrādāt jaunu modeli. Pēc gada 1942.gada aprīlī bija gatavs pirmais M10 prototips. Uz M4A2 bāzes uzlika savādāku torni, kuram bija 3collu jeb 76,2mm lielgabals. Ja par bāzi izmantoja M4A3 bāzi, tad šo modeli sauca M10 GMC. Tā kā ASV doktrīna bija ātrums un uguns jauda, tad tika ziedotas bruņas. Tās bija plānas un šo tanku varēja sašaut ar vācu prettanku ieročiem.

Tanks atkarībā no modifikācijas svēra 29 vai 29,6 tonnas. Garums 5,97m (ar stobru 6,83m), platums 3,05m, augstums 2,9m. Komanda sastāvēja no 5 tankistiem (komandieris, lādētājs, tēmētājs, vadītājs un tā palīgs). Kā iepriekš rakstīju lielgabals bija 76,2mm. Kā otrs ierocis bija 50 kalibra (12,7mm) ložmetējs. To izmantoja arī pretgaisa aizsardzībai. Dzinējs bija 375 vai 450ZS. Degvielas bākas 620 vai 730L, kas atbilstoši ļāva nobraukt aptuveni 320 vai 260km. atrums pa ceļu pirmajam modelim bija 40-48, otram 48km/h.

Šos tanku iznīcinātājus ražoja līdz 1943.gada beigām un kopā saražoja 6406gab. Visvairāk izmantoja pati ASV, bet lielu daļu arī kā lendlīzi iedeva Lielbritānijai, Kanādai un Francijas atbrīvošanas armijai. Aptuveni 50gab nodeva arī PSRS rīcībā. Pēc kara kā palīdzibu daudz nodeva ES valstīm (Nīderlandei, Beļģijai, Dānijai) un arī Izraēlai un Ķīnai.

Tamiya šo modeli izlaida 2005.gadā. 2014.gadā bija kaut kāds apdeits, bet manā rīcībā ir modelis no 2005.gada.



Instrukcija bez izmaiņām :)






Interesanti, ka šim modelim vanna ir no metāla. Tas ir pluss, jo modelis būs smagāks un stabilāks. Mīnuss, ka daudz detaļas būs jālīmē ar superlīmi.


Uzlīmes un gumijas:

Pārējās plastmasas detaļas:











svētdiena, 2024. gada 31. marts

BMW M 1000 bloki

 Šoreiz apskatā BMW M 1000 motocikls no Lego tipa klucīšiem. Pirkts aliexpress, līdz ar to, tas nav oriģināls, bet kaut kāds pakaļdarinājums. Ķīnieši to nosaukuši par modeli T2118.

Ja salīdzina, tad oriģināls maksā sākot ar 205 EUR (oficiālā lapā 249,99EUR). aliexpress cena grozās ap 50 EUR. Tātad cena atšķiras vismaz 4 reizes, bet kvalitāte ir sliktāka, tomēr ne jau 4x sliktāka :) Es nereklamēju un nerekomendēju pirkt neorģinālus, vienkārši iedodu atgriezenisko saiti un informāciju par to, ko var nopirkt no aliexpress un pie tam no Eiropas noliktavām. Ja jau ES atļauj ievest savās teritorijā, tad viss ir ok. Pēc tam, kad tas jau sen bija nonācis pie manīm, aliexpress atsūtīja e-pastu, ka viņiem ir aizdomas, ka ar šo produktu varētu būt problēmas saistībā ar intelektuālā īpašuma autortiesībām, lai  es nepieciešamības gadījumā sazinos ar pārdevēju... Vai kāds tiešām domā, ka pārdevējs man piekristu atdod naudu un kompensēt visus sūtīšanas izdevumus? Diemžēl tā nenotiek pat tad, kad kāds produkts ir brāķis 

:( Tur var vienīgi strīdēties par kaut kādu daļēju kompensāciju. Savulaik, kad es testēju Eneloop baterijas un vairākas reizes aliexpress rakstīju, ka viņu pārdevēju notirgotās neatbilst tehniskajiem parametriem un prasīju kompensāciju, aliexpress manas prasības noraidīja.

Viss atnāk samests vienkāršā maisā, instrukcija protams, ka līdz ar to salocīta. Ja Jums Lego ir fetišs, vai gribat to smuki turēt plauktā, tad pērkat oriģinālu (man tas ir tikai tāds izklaides veids salikt un pēc tam būs dēlam detaļas priekš būvniecības):


Instrukcija protams, ka arī ir taupības nolūkos saspiesta mazākā drukā, bet tomēr mani patīkami pārsteidza, ka dažādi stienīši ir norādīti oriģinālā lielumā (kā īstajai instrukcijai). Un labi, ka uzlīmes nav bojātas un ir kvalitatīvākas nekā iepriekšējam auto modelim:



Šoreiz detaļas kaut cik sakarīgi saliktas pa maisiņiem un riteņi ir vienkārši monstrozi lieli :)


Pats sākums:

Tālāk liekas ātrumkārba un motors:





Tālāk saliekas statīvs un pēc tam tālāk uz tā notiek moča būvniecība:




Panelim var uzlikt 3 dažādas uzlīmes (viņas var mainīt, jo pamatnes arī ir 3):

Tāds izskatās pabeigts:





Kopumā nesanāca slikts. Vizuāli īsti nav kur piesieties, bet, ja salīdzinu ar citiem oriģinālajiem komplektiem, tad trūkumi ir. Pirmkārt ne visi pini ir viegli ieliekami. Dažiem pamatīgas pūles jāpieliek. Otrkārt, nezinu kāpēc, bet manam nestrādāja kārba, pēc tam, kad saliku kopā. Arī pieļauju dēļ tā, ka nekvalitatīvas detaļas un berze par lielu. Treškārt ķēde tā kā sanāca par garu (nezinu kāpēc, visu taisīju pēc instrukcijas). 

Ja es Lego modeļu kolekcionētu, tad es noteikti, ka pirktu oriģinālu. Bet man 1x izbaudīt montāžas procesu un pēc tam bērnam paspēlēties ar detaļām der arī šāds. 

Es ļoti gaidu, kad Lego kaut ko jaunu un sarežģītāku izveidos Technic sērijā, tad es noteikti to iegādāšos. Pagaidām dažādie krāni, kas diži viens no otra neatšķira, mani kaut kā neuzrunā. Tāpat auto jomā nav nekā revolucionāri jauna.









Tadžmahals - Taj Mahal

 Tā kā dzīvajā Indiju apmeklēt neplānoju (man nesimpatizē karsts klimats, cilvēku pūļi, netīrība), tad izlēmu, ka uzbūvēšu sev to mājās - ne...