Lapas

Meklēt šajā emuārā

piektdiena, 2023. gada 5. maijs

Takom_G503_utility_truck-part.1-unbox

 Kā nākamo projektu plānoju šo Takom modelīti 1/4 Ton 4x4 G503 MB Utility truck. Modelis izdots 2022.gadā un tas ir man neraksturīgajā 1/16 mērogā. Detaļas ir daudz, bet ļoti ceru, ka lielāka mēroga dēļ būs iespējams to salikt bez lielām kļūdām un problēmām :)

Izlasot 1/4 ton es nospriedu, ka šis vienkāršais džipiņš svērs 250kg, bet likās, kā tas iespējams? Sāku meklēt info un sapratu, ka ASV viss ir savādāk :) Viņi norāda nevis auto svaru, bet iedala tos pēc to kravnesības. Tātad, šim džipam normāla krava ir līdz +/- 250kg. Nākamais klasē ir pustonna, tad trīs ceturtdaļtonnas un beigās viena tonna. Tā lūk. Mūžu dzīvo un mūžu mācies jeb visu laiku var kaut ko jaunu uzzināt.

Šis auto ir visu džipu vectēvs - to sauca dažādi: Willys Jeep, Jeep vai tā kā nosaukumā garajā variantā. To izgudroja 1941.gadā un plaši būvēja ASV un to sabiedroto armijas vajadzībām. Kopā uzražoja gandrīz 648 tūkst auto, no kuriem ap 360 tūkst uzražoja Willys Overland (MB) rūpnīca un ap 278 tūkst Ford rūpnīcā. Auto masa 1113kg, garums 3,36m, platums 1,57m, augstums no 1,32m līdz 1,77m. Komanda parasti sastāvēja no 3 vai 4 kareivjiem. Parasti tos aprīkoja ar 0.3 vai 0.5 kalibra ložmetējiem, kuru uzstādīja starp sēdekļiem. Dzinēji bija divu veidu 54 vai 60ZS, kas ļāva sasniegt līdz 105 km/h. Bāka 57litri, kas ļāva nobraukt ap 480km.




Instrukcija jau standarta Takom grāmatiņa:

















Uzlīmes:

Un daudz detaļu:










Vēl viena plāksnīte ar caurspīdīgām detaļām:



ceturtdiena, 2023. gada 4. maijs

Airfix-Cromwell_Mk.VI_part.2

Sākam eksperimentēt - sākumā jāsaliek vanna:



Tālāk riteņi un ķēdes:


 



Pēc tam pakāpeniski uzliekas tanka virspuse un tā tiek apaudzēta ar detaļām:







Beigās paliek tornis:





Tāds ir gatavs pirms krāsošanas:




Ko es varu teikt? Esmu patīkami pārsteigts! Es gaidīju, ka šī atkal būs baigā čakarēšanās. Un, ja negribēsi čakarēties, tad būs vienkārši izgāšanās, jo nekas labs nesanāks. Bet tā nav! Liekas kopā tīri labi, salīdzinot ar koncerna otru ražotāju Heller, tad šis ir kā diena pret nakti. Protams, detaļas nav ideālas, virsmas tādas garlaicīgas, citur pārāk daudz liekas šuves redzamas, bet kopā tās iet tīri labi. Tikai nedaudz nepatika kā tornis likās kopā, tur kaut kādas šķirbas veidojās un viena kaste slikti pieguļ korpusam. Pārējais tīri ok.

Salīdzinājuma, kā izskatās kopā ar līdzīgo Tamiyas modeli:




Tamiya protams ir vēl labāka. Bet šis arī nebija slikts, tādēļ es neizslēdzu, ka kādreiz vēl kaut ko no Airfix paņemšu.

Šoreiz es nekrāsošu, lai dēls padarbojas!





svētdiena, 2023. gada 30. aprīlis

Airfix-Cromwell_Mk.VI_part.1-unbox

 Tā kā man patīk eksperimentēt ar dažādiem ražotājiem, tad šoreiz ir sagādāts Airfix modelītis Cromwell Mk.VI. Protams, kad uztaisīju aprakstu par Heller, tad sapratu, ka Airfix ir tas pats koncerns... varbūt, ka nevajadzēja ņemt? Ja nu būs tik pat slikti kā ar Heller? Tāpat par Airfix jau daudz kas ir dzirdēts, ka esot galīga malka. Viens stāstīja, ka viņam atkal Airfix patīk, jo tur esot pilnībā viss jāslīpē, jašpaktelē. Tas neesot tā kā, piemēram, ar Tamiyu, ka visu var ātri un forši uztaisīt - viņam tieši patīk, ka daudz laika jātērē... nu es gan neesmu no tādiem :)

OK, par Airfix. Airfix ir vecākā britu kompānija, kas modelīšus ražo jau kopš 1952.g. Pats sākums kompānijai ir jau no 1939.gada, kad sāka ražot gumijas rotaļlietas. 60-70tajos gados kompānija pamatīgi izvērsās modeļu ražošanā, taisīja dažādus motociklus, lidmašīnas, mašīnas, tankus utt. 80tajos gados radās finansiālas problēmas un kompāniju nopirka Humbrol, kurā darbojas arī Heller zīmols.

Šo Kromvel modeli Airfix izdeva 2021.gadā un pēc brīža vēlreiz apdeitoja ar jaunām detaļām. Jācer, ka tiešām būs jaunas un kvalitatīvas tehnoloģijas, nevis kaut kāds vecs rebox (it kā scalemates nerāda saiti uz kādu citu kompāniju).

Cromwell tanka izstrāda sākās 1940.gadā. Paralēli vairāki tanku modeļi un to dzinēji tika izstrādāti, līdz 1944.gadā beidzot noteica gala specifikāciju un šis tanks nonāca uz frontes līnijas Normandijā. Tanks ātri ieguva kareivju atzinību , jo bija ātrs un mobīls. Pamata bruņojumā bija 75mm lielgabals (mk.VI versijai  bija 95mm) ar 64 lādiņiem un divi 7,92mm ložmetēji ar 4950 patronām. Tanki bruņojumā bija no 1944 līdz 1955. gadam un kopā uzbūvēja ap 4016gab. No šiem 4016gab aptuveni 341gab bija Cromwell mk.VI modeļi.

Tanka garums 6,35m, platums 2,9 un augstums 2,49m. Apkalpē 5 tankisti (komandieris, tēmētājs, lādētājs/sakarnieks, braucējs un korpusa šāvējs (laikam domāts, kas sēdēja tanka priekšā un šāva ar stacionāro ložmetēju (otrs bija tornī). Tanka svars 28 tonnas un ar 600ZS Rolls Roisa dzinējiem tas varēja sasniegt 64km/h. Bet standartā parasti ātrums uz ceļa bija 41km/h, bet bezceļos ap 29km/h.

Pēc otrā pasaules kara tanks tika izmantots vēl Korejas karā. Šos tankus izmantoja arī Čehslovākija, Polija, Izraēla, Koreja, Grieķija, Portugāle.



Instrukcija melnbalta ar vienu krāsainu lapu.










Ķēdēs ir divu variantu - var likt vai nu vinilu, vai līmēt no gabaliņiem:


Dekāli, travļonka un nedaudz mīkstākas plastmasas detaļas - laikam priekš riteņu uzlikšanas:



Nu un pārējās plastmasas detaļas:





Detaļas pirmajā acu uzmetienā izskatās labāk nekā Helleram. Protams, tikai pie montāžas varēs pateikt, cik viss ir labi vai slikti. Cik laba vispār ir plastmasa un kā tā apstrādājas? Un šis ir īstais mirklis, lai šo taisītu, jo tikko ir pabeigta Tamiyas Komēta, kas ir ļoti līdzīga Kromvelam - varēs salīdzināt kā tad ir ar kvalitāti.

Šobrīd paskatoties instrukciju, jau rodas daži jautājumi. Kādēļ dažām detaļām tieši tāds dalījums. Un tur, kur ir izvēles opcijas starp dažādām detaļām, nekur nav atsauces kura tad kādam modelim (versijai ir jāizvēlas)?

Labi turam īkšķus, lai nav pamatīgs aplauziens, jo, ja komplekts būs baigi nekvalitatīvs, tad es ar to nemocīšos. Hobijam ir jārada prieks, nevis mocības :)






D.Lāgerkrancs-Neskaidrība

 Pēdējā grāmata, kuru izlasīju ir Dāvida Lāgerkranca romāns Neskaidrība (David Lagercrantz-Obscuritas).  Grāmata ir sarakstīta 2021.g. un 20...